Ευχαριστούμε από καρδιάς το ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Λασίθι 92,3 που φιλοξένησε σήμερα τους μαθητές των Δ1 και Δ2 τμημάτων για να γνωρίσουν από κοντά τη λειτουργία του αλλά και το επάγγελμα ενός ραδιοφωνικού παραγωγού.
Οι μαθητές συνάντησαν και το νέο δήμαρχο της πόλης μας και πρόσφεραν χειροτεχνίες ως ευχαριστήριο δώρο.
Συγχαρητήρια στα παιδιά μας που ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, πήραν το μικρόφωνο και έγιναν για λίγο “μικροί δημοσιογράφοι”!!!!
Και έτσι όπως πλέκεται και ενώνεται το νήμα, έτσι ενώνονται οι άνθρωποι……..
Η υφαντική είναι η τέχνη που παντρεύει την αισθητική με την χρηστικότητα, μια τέχνη από το παρελθόν που το Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Βαϊνιάς – Folk museum of Vainia τη φέρνει στο σήμερα.
Ευχαριστούμε από καρδιάς για την ξενάγηση των μαθητών της Στ τάξης στο χώρο που περιέχει παραδοσιακές φορεσιές και αντικείμενα μιας άλλης εποχής και ευχόμαστε τη συνέχιση των αξιόλογων δράσεων τους και της εθελοντικής προσφοράς τους.
Στα πλαίσια αυτής της μέρας οι μαθητές του Δ2 διάβασαν το βιβλίο “Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε”. Συζήτησαν τι σημαίνει αποταμίευση και δημιούργησαν κουμπαράδες σε σχήμα χελώνας με καβούκι από ανακυκλώσιμα καπάκια από ποτήρια για καφέ.
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα “Το νερό” και με βάση τη 2η ενότητα της Γλώσσας Δ’ τάξης, οι μαθητές του Δ2 έμαθαν για τη διάθλαση του φωτός, πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο (τα 7 χρώματα της ίριδας) με τη χρήση φακού και ενός cd και έφτιαξαν ένα δικό τους ουράνιο τόξο στο ταβάνι της τάξης. Πραγματοποίησαν το πείραμα με το δίσκο του Νεύτωνα, όπου γυρίζοντάς τον, οι μαθητές παρατήρησαν ότι το λευκό φως εμπεριέχει όλα τα χρώματα της ίριδας
Την Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2023 οι μαθητές/τριες της Ε΄Τάξης του Σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα αειφόρου ανάπτυξης “Σταλαγματιά σταλαγματιά αδειάζει η στάμνα η πλατιά” του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ιεράπετρας – Νεάπολης.
Το πρόγραμμα είναι αφιερωμένο σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα, αυτό της ορθολογικής διαχείρισης του νερού. Αναφέρεται στην κλιματική αλλαγή και στην ερημοποίηση, που είναι ένα φαινόμενο που πλήττει άμεσα την περιοχή της νότιο- ανατολικής Κρήτης, στον κύκλο του νερού, στα μέτρα εξοικονόμησης που πρέπει να λαμβάνουμε.
Οι ομάδες των μαθητών/τριών επισκέφθηκαν, στα πλαίσια των εργασιών πεδίου, την τεχνητή λίμνη των Μπραμιανών, τον μεγαλύτερο υδροβιότοπο της Κρήτης και τον νοτιότερο της Ελλάδας. Πραγματοποίησαν παρατηρήσεις στη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής και εξερεύνησαν από πού έρχεται το νερό, ποιες είναι οι πηγές του πόσιμου νερού, ποια διαδρομή ακολουθεί για να φτάσει στις βρύσες μας. Έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια ρόλων στην κατεύθυνση να κάνουν μόνοι τους προτάσεις για την εξοικονόμηση και την ορθολογική διαχείριση του νερού. Διερεύνησαν τα οφέλη που προκύπτουν για την περιοχή, οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά από την εξοικονόμηση νερού, έμαθαν για τη σημασία διατήρησης των υγροτόπων, και παρακινήθηκαν να προτείνουν λύσεις και να καθορίσουν τη στάση τους ως αυριανοί ενεργοί πολίτες πάνω στο πρόβλημα.
Πρώτη διδακτική επίσκεψη για τη φετινή σχολική χρονιά για τα τμήματα Β1 και Β2 του σχολείου μας στην αρχαιολογική συλλογή της πόλης και στο ταχυδρομείο μας παρουσία των εκπαιδευτικών Αντιγόνη Πολυμέρη και Φωτεινή Πετράκη
Στο μουσείο μας ξεναγήθηκαν από τον κύριο Ροβυθάκη Γιάννη, ο οποίος έδωσε σημαντικές πληροφορίες για την ιστορική αξία των ευρημάτων της περιοχής μας..(ευχαριστούμε πολύ για τα βιβλία που μας δωρίσατε). Στο ταχυδρομείο με την κυρία Πετρούλα Κορνιλάκη περιηγήθηκαν σ’ όλους τους χώρους, έμαθαν τη διαδικασία αποστολής ενός γράμματος -δέματος και έδωσαν ραντεβού την επόμενη φορά για να στείλουν γράμμα στον Άγιο-Βασίλη!!
Γνωριμία με τα έγχορδα μουσικά όργανα από τον καθηγητή μουσικής Σκιμπα Γεώργιο σήμερα στο σχολείο μας για τους μαθητές της Ε και Στ τάξης, παρουσία της εκπαιδευτικού μουσικής Αντιγόνη Μαβίδη και των εκπαιδευτικών των τάξεων.
Γιατι “η μουσική δίνει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα”
Πρόσκληση σε κοινό υγιεινό πρωινό δέχτηκαν σήμερα από τη δασκάλα τους Stavroula Aggelopoulou οι μαθητές του Δ1, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Μια ευκαιρία για να μην ξεχνάμε να επιλέγουμε φρούτα εποχής, να δημιουργούμε πιάτα που προστατεύουν τον οργανισμό μας, να μαθαίνουμε σωστές διατροφικές συνήθειες!